Årsberetning Håndbold

Et fantastisk første halvår for FK73 håndbold, giver grund til optimisme for fremtiden. Efter godt forarbejde med at finde sponsorer til skilte i hallen og nyt spilletøj, var grundlaget på plads for at få gang i håndboldafdelingen igen. Der er blevet foretaget en del investeringer i bolde, trøjer og lægetasker, men når sæsonen slutter til marts, og begge rater af kontingent er betalt, vil håndboldafdelingen også bidrage med et overskud til klubben.

Dameholdet har allerede stået for afdelingens første oprykning fra serie 3 til serie 2. Holdet var i starten af sæsonen meget usikre på hvor de stod niveaumæssigt, men det viste sig hurtigt at være ubegrundede bekymringer. De førte stort set turneringen fra start til slut, og formåede at vinde de indbyrdes kampe i toppen, så oprykningen blev en realitet.

Herreholdet var i modsætning til dameholdet noget mere selvsikre, og mente også at man havde niveauet til en oprykning. Men der var dog et meget dygtigt hold, Them, med i puljen, og trods to gode indsatser mod dem, blev det til nederlag i de indbyrdes kampe. Dermed snuppede Them pladsen i Serie 2. FK73 blev dog tilbudt en plads i serie 2, da man var blevet bedste to´er, men et enigt udvalg besluttede at tage en omgang mere i serie 3, og så selv forsøge at sikre sig oprykningen, med et forhåbentligt mere sammenspillet hold.

Udover senior håndbold har vi også forsøgt os med at introducerer håndbold til de helt små. Vi har mødtes hver anden søndag fra 9 til 10. Det har været rigtig hyggeligt, tror også at børnene har hygget sig, og man har kunnet se store fremskridt hos dem.  Opbakningen har dog været noget svingende, der har været syv betalende, og så har der været nogen på ”prøvetræning” et par gange, for at se om det var noget for dem.  Som udgangspunkt bliver holdet ikke til noget næste år, da der ikke har været flere deltagende, og vi mangler trænere til at stå for det.