Svømmeudvalget i 2018 har været bestående af Anja Vindum, Lotte Bruun Jepsen, Mette Hoeck.Pedersen og Marlene Sørensen. Andet år denne konstellation stod for svømmeundervisningen i FK73 og vi var klar på
endnu god sæson. Nu med lidt mere erfaring.
Svømmeundervisningen
I sæson 2018 havde vi otte hold på programmet. Fem børnehold og tre voksenhold. Børneholdene var godt booket op og der var også god tilslutning til voksenholdene.
Sommeren var god og vejret var godt til udendørs svømning. De sene eftermiddagstimer/ tidlige aftentimer i svømmebadet har summet af liv og glade børn gennem hele sæsonen.
Vi prøvede i år at lave et ”Teens” hold. Hvor fokus var at ”Gennem leg, spil og vandaktiviteter opbygges og styrkes relationer, samtidig med at vi har det sjovt”. Vi havde håbet at denne beskrivelse ville få flere af de lidt ældre børn til at tilmelde sig. Dette har desværre ikke været tilfældet.
Vandgymnastik tirsdag formiddag har været en succes igen i år. Holdet er “selvkørende” og kræver ikke så meget af udvalget.
Voksen svømning tirsdag aften har haft syv tilmeldte. Der blev knoklet for at finpudse svømmeteknikken.
Torsdag havde holdet mulighed for træning uden instruktør.
“Forplejnings zonen” efter svømmetræningen, besluttede udvalget at afskaffe i sæsonen 2018. Det blev godt modtaget af både børn og forældre. Så det fortsætter vi med (ikke) at gøre i 2019.
Svømmeafslutning
Svømmeafslutningen blev desværre ramt af dårligt vejr. Det planlagte program blev aflyst. Men de børn der var friske på en sidste tur i vandet for sæsonen, havde mulighed for dette. Vi åbnede Badet og bagefter var
der uddeling af diplomer og svømmemærker. Ærgerligt at veje ikke var med os denne dag, trods vejret kom mange børn og voksne for at sige ”Tak for denne sæson”.
Sæsonen 2019
Udvalget: Anja Vindum har valgt at trække sig. Tak for et par gode sæsoner og for det store arbejde arbejde.
Vi skal i den kommende sæson på udkig efter en (to) nye trænere. Nicoline som har haft de yngste svømmere fortsætter. På hjælpetrænerfronten fortsætter Hannah, derudover skal vi finde en hjælpetræner mere. Asbjørn, som igennem mange år har været hjælpetræner, skal ind og aftjene værnepligt. Udvalget mødes i marts og ser frem mod sæsonen 2019.
Vi ser frem til arbejdet med den nye sæson.

På svømmeudvalget vegne
Marlene Sørensen, formand