Årsberetning Håndbold 2019

Første halvsæson i 2019 havde afdelingen 2 herrehold og et damehold. De to herrehold klarede sig fint i henholdsvis serie 2 og 3 hvor begge endte lige under oprykningspladserne. Damerne spillede serie 3 og var med helt i toppen af rækken, hvor det kun var et nederlag i den sidste kamp der gjorde at de ikke rykkede i serie 2. Sidst i marts blev der holdt et brag af en afslutningsfest i klubhuset, en festlig aften/nat/morgen i FK´s ånd. Andreas Larsen blev kåret til årets herrespiller i mens Lene Møller tog sig af titlen på damesiden.

En ny sæson startede op med træning i august og det stod hurtigt klart at det kom til at knibe med at stille to herrehold, så vi besluttede at nøjes med et, og så være sikker på at vi kunne stille hold hver gang. Damerne oplevede heldigvis at der var stor interesse for deres hold, og lå lige på vippen til om der skulle meldes to hold til. Det endte dog med at vi nøjes med et hold og at de så lavede en oversidder ordning, så der var plads til afbud og skader. Halvsæsonen hen til jul forløb godt for begge mandskaber, der begge vandt deres puljer, herrerne i serie 2 og damerne i serie 3. Det betød oprykning til henholdsvis serie 1 og 2, hvilket må betegnes som en succes.

Håndboldafdelingen er glad for at der fortsat kommer nye folk til og at gamle vender tilbage. Det er fortsat det sociale, og at der skal være plads til alle, som er det primære i håndboldafdelingen, de gode resultater er selvfølgelig en god bonus at få med, men det gode sammenhold viser sig først, når resultaterne ikke flasker sig og her er der ros til både herre- og damespillere.

Tak for opbakningen til de mange tilskuere i hallen og til alle sponsorerne der gør det muligt for os, at dyrke VORES fritidsinteresse.

Vi ses i 2020

På vegne af håndboldudvalget