Jesper Pilot har i år stået i spidsen for førsteholdet og været den gennemgående person i seniorafdelingen. Han har fået hjælp af Karina, som har fungeret som hjælpetræner. Drengene skulle lige vende sig til, at det var en kvinde de skulle lytte til, men Karina har taget det i stiv arm og er virkelig faldet godt til. Kombinationen med Jespers store engagement og Karinas faglighed og gode humør har virkelig fungeret godt.

Det kunne også ses på førsteholdet, som havde et forrygende forår og sluttede på en historisk flot anden plads i serie 3 med 29 point på kontoen(vandt 9, 2 uafgjort og 3 nederlag(to af dem til 1.pladsen)). Efteråret har desværre været lige modsat. Et par stykker skulle i militæret og par stykker har droslet lidt ned eller var ikke så meget til træning, så de blev sorteret fra. Til gengæld har vi fået en håndfuld nye unge spillere, som kom hjem fra efterskole. De fik chancen fra start og der er masser af potentiale i de unge vi har fået retur – nogle ægte FK’ere. De blev også løbende bedre hen over efteråret, da de havde vænnet sig til tempoet og fysikken. Det giver god tro på tingene fremover. Det sluttede desværre med en nedrykning til serie 4, men det var på ingen måde, fordi vi blev spillet ud af banen, men mere fordi vi lige manglede det sidste i kampene. Drengene er dog stadig ved godt mod og meget opsatte på hurtigst muligt at vende tilbage til serie 3, hvor vi hører til.

Serie 5 holdet har været stabile over hele sæsonen. Holdet har fundet en god grundstamme, som kommer stabilt til kampe og træning suppleret med et par rutinerede kræfter, som løfter og hjælper holdet. Det gav dem en 2.plads i foråret og en 3. plads i efteråret, hvilket vi er meget tilfredse med. Vi vil gerne have endnu mere fokus på serie 5 holdet, så de også bliver løftet, så alle i klubben føler sig ligeværdige uanset om man er på 1. eller 2.holdet. Det er utrolig vigtigt for klubben, at have et 2.hold, så det er også vigtigt, at de føler sig værdsat.

Derudover har vi også et damehold, som spiller 7mands, og et oldboyshold, som spiller 11mands. Dameholdet var helt suveræne i foråret og vandt næsten det hele. De kom derefter i en stærkere pulje i efteråret og fik virkelig kamp til stregen, så de klarede sig knap så godt i efteråret.
Oldboysholdet havde det rigtig svært i foråret, hvor der bare ikke var noget der lykkedes, så de endte med at komme i en lettere pulje i efteråret. Der fandt de for alvor melodien igen og endte på en 2.plads.

Afslutningen på året kulminerede med et brag af en afslutningsfest i klubhuset, hvor vi var over 50 personer. Klubben har været rigtig glade for opbakningen fra spillere og sponsorer igennem hele sæsonen. Vi sætter stor pris på, at der stadig er masser af opbakning til fodbold senior i FK73.

Økonomisk har det været en rigtig flot sæson. Vi havde en målsætning om, at kunne aflevere 10.000,- til klubkassen, så vi kunne hjælpe ift driften og evt den kommende hal. Det lader til at lykkes nogenlunde, hvilket vi er rigtig stolte af. En af grundene til at vi kunne nå målet, er i høj grad vores sponsorkroner, som har været med til at dække nogle af udgifterne, samt at vi har haft mulighed for at købe nye bolde mm. Derved var det muligt, at en del af kontingentkronerne kunne gå til klubkassen. Så en stor tak til vores sponsorer og en stor tak til Kasper Jepsen, som er sponsoransvarlig – uden det har det ikke været muligt!

Kiosken har ligeledes givet et pænt overskud i år, hvilket vi også er stolte over. En stor tak til Jan og Olivia, som troligt har stået og solgt til førsteholdets hjemmekampe. Ligeledes en stor tak til Mads, som står for kiosken og altid hjælper til ved fester mm.

En sidste tak til alle de frivillige, som knokler for FK73 fodbold senior. Det sætter vi stor pris på!!

Jens Peter Thorsager