Udvalget i 2022 bestod af  Marlene Bøjlesen, Connie Jørgensen og udvalgsformand Marlene Sørensen.

Sæsonen 2022 har været en fin sæson for Svømning i FK 73.

Vi fik mange nye medlemmer, både som aktive i bassinet og i udvalget.

Maj 2022

23 maj sprang de første hold i vandet. Vandgymnastik var dem der skød sæsonen i gang. Og lørdag d. 3. september holdt vi afslutning.

Vi har i sæsonen haft 7 hold kørende. To voksent hold og 5 ungdomshold.

Tanglopper, Delfiner, Søheste og Blæksprutter er de yngste hold. De har været fint besat. Både af lokale, men også af børn udefra.

Igen i 2022 var en succes for Teens holdet. 17 frisk unge mennesker fra 4-7 klasse var deltagende på dette hold. Efter nogle år, hvor det har været svært at få denne aldersgruppe med i klubben, har de sidste to sæsoner været gode. Håber det fortsætter.

De to voksen hold har også været godt besat.

I alt har vi haft 54 børn tilmeldt og  34 voksne tilmeldt.

Vi prøvede noget nyt i 2021 og dette tiltag gentog vi i 2022.  ”Lørdags sjov i Badet” Alle børn der var tilmeldt et svømmehold, kunne mødes til Sjov og Leg i vandet. Svømmeudvalget sørgede for lidt lækkert at slutte af på. En lørdag før sommerferien og en efter.

Svømmeafslutning

Svømmeafslutningen blev afholdt lørdag d. 11. september. Traditionen tro fik vi uddelt diplomer og mærker. De børn der var friske på en sidste tur i vandet for sæsonen, havde mulighed for dette. Forældre havde bagt kage, udvalget sørget for kaffe og varm kakao.  Mange børn og voksne kom denne formiddag for at sige ”Tak for denne sæson”.

Det er udvalget oplevelse at børnene synes det er en sjov formiddag.

Kommende sæson 2023

Forberedelserne til den kommende sæson er sat lidt på stand by.

Connie Jørgensen som kom med i udvalget sidste år, har valgt ikke at fortsætte.

Marlene Bøjlesen har efter to sæsoner valgt ikke at fortsætte.

Marlene Sørensen har efter mange år i udvalget valgt at der skal finde nye kræfter til udvalget og ønsker ikke genvalgt på generalforsamlingen.

Derfor skal der findes nye udvalgsmedlemmer, hvis der skal være svømning i Kragelund i 2023.

Line som trænede alle ungdomshold i 2022, er begyndt studie og fortsætter dermed ikke hendes træning i Kragelund.

Så vi skal have ny/nye trænere og udvalgsmedlemmer. Så går du med en drøm om at træne svømning og har forudsætning for det, eller kender nogen. Så giv et af medlemmerne i udvalget i en opringning. Vi har brug for jeres hjælp. Ligeledes bedes man rette henvendelse, hvis man har lyst at give sit bidrag i udvalget.

På svømmeudvalget vegne

Marlene Sørensen, formand